Träningsupplägg

Tidsinställt.Jag har börjat fundera lite på ett träningsupplägg som jag ska och ta tag i nu under våren, med början på onsdag. Dels så har jag stärkande övningar från Birthe Vogelius bästa bok, däremellan så kommer jag cykla 5 dagar i veckan och sedan promenera/springa minst 2 dagar i veckan. Cyklandet är för jobbet då det är ungefär 3 km dit och 3 km hem, har en cykeldator nu som kan hålla reda på allt jag cyklat under en veckas tid, vilket är otroligt bra och nyttigt tror jag. Sedan så har vi springandet/promenaderna det är för att komma ut och få upp flåset lite, kommer bara promenera första månaden i ett friskt tempo på grus/gräs och asfalt. Så man stärker upp sia ligament och senor på ett bra sätt. Sedan så kommer jag att sakta men säkert även lägga in kortare jogging turer osv. För att till slut springa ordentligt. Vill inte skada mig och med redan dåliga fötter och en hälsena jag skadat tidigare så är det otroligt viktigt med en bra grund tror jag. Birthes övningar kommer jag göra några gånger i veckan främst för att underhålla musklerna osv när jag inte rider.

Cyklingen ser jag inte direkt som motion utan mera som ett sätt att ta sig från punkt A till punkt B.

Sedan så måste jag komma ihåg att äta mera för att stärka mig själv samt inte tyna bort. Så det blir också en del av det här, det simpla begreppet jag har för det här är helt enkelt att jag vill bli en bättre ryttare. Sedan så bryr jag mig inte så mycket om utifall det syns eller inte, är inte direkt ute efter Beach 2015 idealet utan ute efter att bli frisk och sund.

Så häng med nu i bloggen emot mitt mål som en friskare, sundare, starkare och gladare ryttare och människa!

//Malin

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *